Waar wachten we in vredesnaam op?

Misschien mis ik iets.. Maar ik zou niet weten wat! Ik lees en ik lees, ik kijk en ik kijk en ik kijk. Iedereen wil mij vertellen hoe deze wereld naar de kloten gaat, iedereen wil me vertellen dat de natuur bedreigd wordt door industrie, de politieagenten racistisch tuig met pistolen zijn, werknemers geen plaspauzes mogen hebben, de Ghaza strook een open gevangenis is, beleggers plunderen de rijkdom van ons land en het IMF plundert de rest van de wereld. Alle regeringen van de landen zijn corrupt; er is honger terwijl er genoeg eten is, er is hebzucht terwijl er ook tekort is.

De alternatieve media zet ook geen zoden aan de dijk. ‘Ja we willen duidelijk maken dat er wat niet klopt in deze wereld’. Alsof mensen dat niet weten! ‘Ja maar we wijzen de schuldigen aan’. Ja dat zal ze leren.. Ook al geef je ze het adres erbij, het verandert he-le-maal niks! Ik heb maar zelden gehoord dat er mensen gebouwen bestormd hebben en de inwoners gelyncht hebben. We weten allemaal wie het veroorzaken en wat er moet gebeuren, maar we doen er niks aan. We blijven gewoon vreedzame protesten uitvoeren aan de hand van de regeltjes die dezelfde mensen opgelegd hebben.

‘Ja maar het is allemaal niet zo simpel, er zijn diverse oplossingen voor diverse problemen’. Maar ik ben meer het type van; ‘als het niet met een kleine hamer lukt, dan pak je een veel grotere’. Uiteraard kan ik in de problemen komen door op te roepen voor een revolutie, nou.. fuck it. Ik ben er klaar mee dat iedereen iedereen vertelt wat er mis is, je vertelt het de verkeerde mensen! Vertel het de voorzitter van Goldman Sachs hoeveel ellende hij op de wereld veroorzaakt heeft, vlak voordat je de strop om zijn nek legt. Vertel het de leider van de mediagiganten hoeveel miljoenen mensen hij misleid met zijn uitzendingen, vlak voor je hem van een flat gooit. Vertel het Netanyahu, dat hij een racistische eikel is, vlak voordat je hem in een groep Palestijnse gevangenen gooit. Deze mensen verdienen niet beter dan zo’n straf!

‘Ja maar we hebben wetten en regels!’ Nou.. heb jij ingestemd met het feit dat je feitelijk bezit bent van een bedrijf? Heb jij ingestemd met de Patriot Act die het bespieden van burgers legaal maakt? Heb jij ingestemd met het creëren van de staat Israel? Nee! Jij en ik waren het niet. Ik kan nog uren doorgaan met dingen opnoemen die gebeuren zonder onze toestemming, en wat ten grondslag ligt aan de problemen, maar het zal helemaal niets veranderen!

Een kind kan in principe de problemen prima oplossen. Maar nee, daar hebben we ‘politiek correcte’ volwassenen voor nodig, die alles doen behalve het probleem aanpakken. Alles moet altijd maar correct.. Trap eens op de rem en toon je ruggengraat!!

Dus ja, ik ben in voor een revolutie! En laat je niet ompraten met de woorden dat opstand en anarchie niet de oplossing is en het alleen maar erger maakt. Het kán niet erger! En je weet het..

Maar nee, je vereert V voor het opblazen van de regeringsgebouw en het vermoorden van leiders en daarna houdt het op.. ‘Ja maar ik verlaag me niet naar dat niveau’. Hmm nee.. Een revolutie is een revolutie! Het enige wat je nu doet is oproepen om nog meer YouTube video’s te bekijken over wat we zouden moeten doen in verband met de vernietiging van de mens. Dat gaat niet werken.. je moet ze gewoon opknopen! Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan zeggen; V gaat het niet voor je doen, net zo min als Jezus, Mohammed of Kim Kardashian. Zij gaan echt niet jouw strijd voeren!

Ik ben wat stiller geweest de laatste tijd, juist hierom. Ik ben dat eeuwige gezeur en geklets over een betere wereld zo zat.. Als je een groep bij elkaar hebt met knuppels en hooivorken, roep me dan maar. Stop ermee om me erover te vertellen tenzij je echt bereid bent om iets op te offeren!

Geef een reactie

