Waarheid of werkelijkheid in WW2?

Een open visie hebben naar alles wat we op school geleerd hebben vind ik een belangrijk goed. De bekende uitspraak ‘de winnaar schrijft de geschiedenis’ is meer dan eens waar gebleken. Waarheid is een kwestie van perceptie, het is juist de kunst om de werkelijkheid te ontdekken. Zo kijk ik naar veel stukken uit de geschiedenis, en dus ook naar de 2e wereldoorlog.. 

Mocht je bij het lezen van ‘2e wereldoorlog’ al in een kramp schieten van aangeleerde denkpatronen, oordelen en meningen, dan heeft het weinig nut om verder te lezen. Voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn wil ik graag enkele video’s delen over een compleet ander beeld dat geschetst wordt van WW2. Ook dat is waarheid.. Welke waarheid het dichtst bij de werkelijkheid komt laat ik aan een ieder zelf over om daar een beeld van te vormen.

Mijn eerste kennismaking met een ander beeld over WW2 kwam door een filmpje van Eustace Mullins. Van daaruit ben ik verder gaan zoeken. Hij vertelt over een samenwerkingsverband tussen Hitler en de zionistische joden? Dat riep heel  veel vragen op..

Van daaruit kwam ik bij David Cole, een Amerikaanse jood die de holocaust durft te bekritiseren. Hij onderzocht Auschwitz en kwam tot bijzondere conclusies. Helaas wil het internet zoals altijd niet meewerken aan het verspreiden van Cole zijn documentaires. Daarom zien jullie alleen de link en geen ‘voorbeeld’.

Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=uTTftZKJeEM

Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=Mkx8y3d4NLg

Deel 3: https://www.youtube.com/watch?v=AtryHg3vhHQ

En als laatste een waardevolle aanvulling door David McCalden:

Let wel, dit zijn allemaal oude opnames uit de jaren 80 en 90. In de afgelopen decennia zijn er ontzettend veel mensen met dit onderwerp aan de slag gegaan en zijn er nog veel meer dingen naar boven gekomen die absoluut niet passen in het beeld dat geschetst wordt in de geschiedenisboeken en de media. Het is zware kost en een lange zit, maar ik vond.. vind.. het absoluut de moeite waard!!

 

 

 

Geef een reactie

